reklama

Miroslav Mikula - Večer pre dušu 1 – Prisťahovalci 14.10.2015 - moje pocity

Môj názor na besedu o utečencoch. Neriešme a nehľadajme príčiny veci okolo nás. Riešme iba dôsledky týchto vecí. Pomáhajme biednym, ale nad smrťou nevinných sa nepozastavujme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Večer začal videom. Bolo tam asi 12 ročné dievčatko, ktoré bolo v utečeneckom tábore. Odpovedalo na otázky moderátora. Hovorilo, že uteká pred vojnou, že tam mala kamarátku, že verí v Boha, že sa nehnevá na tých, ktorí tam bojujú, lebo ona verí v Boha /mám pocit že vravela Alah, ale to oslovenie Boha nie je podstatné/ a Boh nás učí odpúšťať. Bolo to veľmi bystré dievčatko, nakoniec veľmi pekným hlasom zaspievala pesničku. Mám pocit, že to bola pesnička o Ježišovi, aj keď to slovo v pesničke mi trochu uniklo, ale môže to byť iným pomenovaním, alebo výslovnosťou. Bolo to pekné video, ale na mňa pôsobilo do určitej miery chladne a umelo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom rozprával Peter Jacko, dúfam, že to meno som podchytil dobre. Ale to meno nie je podstatné. Vlastne on viedol tento večer a on pustil to video. Rozprával v podstate v jednej rovine o tom, že akí sú utečenci milí, ako sa k nim správajú a pomáhajú alebo nepomáhajú úrady štátov, cez ktoré prechádzajú, rozprával o azyle...Pán Jacko povedal niečo v tom duchu: ,,Svätý otec oslovil aj saleziánov, aby prijali utečencov. Ale tým nemyslel, že ich teraz budeme prijímať na fary. Myslel to tak, aby ich prijali spoločenstvá. ,,Dúfam, že som to nepodal skreslene. Myslím si, že Jacko bol naklonený myšlienke, že je utečencov potrebné prijať a v tomto duchu bol vedený tento večer. Čo ma prekvapilo, bolo to, z ktorých štátov uteká najviac ľudí. Na prvých miestach bol Irak, Kosovo, Afganistan, Juhoslávia a potom ďalšie štáty vrátane Sýrie. Predtým som si to až tak neuvedomoval, ale pri menovaní prednášajúcim týchto štátov som si uvedomil jednu vec, ktorú spomeniem neskôr. Potom sa pán Jacko opýtal saleziána Imra, či urobia prestávku, alebo dokončí to, o čom rozpráva. Dohodlo sa, že dokončí myšlienku a bude prestávka. Je to nepodstatné, ale ja som to zle pochopil. Myslel som, že po prestávke už bude diskusia. Keď som odchádzal na prestávku, spýtal som sa pána Jacka, či nemal podobnú prednášku v rozhlase, lebo mi ju veľmi pripomína. On mi povedal, že nie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po prestávke začal pán Jacko novú tému, týkala sa podmienok a krokov pre pridelenie azylu. Mňa sa to však vôbec nedotýkalo a pripadalo mi to už ako naťahovanie času, aby sa skrátil čas na besedu. Môj dojem mohol byť klamný, ale nevydržal som a skočil Jackovi do reči. ,,Nechystám sa žiadať o azyl, takže ma tieto veci vôbec nezaujímajú. Bol som ale napomenutý, aby som nechal dohovoriť Jacka, takže ešte niekoľko minút rozprával o prerušenej téme.

Potom bola otvorená beseda, prihlásil som sa ako prvý. ,,Povedal som: Vy ste za prijímanie utečencov, ja som proti, ale nemyslíte si, že o tom nemáme rozhodovať my dvaja, ale mal by o tom rozhodnúť občan v referende? Spomenuli ste krajiny Irak, Afganistan, Kosovo, Sýriu, v ktorých agresor rozpútal vojnu, nehovoríte o príčinách migrácie, ale rozoberáte tu dôsledok niečoho, o čom hovoriť nechcete. Pomoc ľuďom v núdzi je viac, ako zabíjanie nevinných obetí? Povedal som: Nebeský Otec pri narodení človeka mu dáva do vienka tri dary. Prvým je láska. Človek by sa mal narodiť z lásky medzi dvomi ľuďmi opačného pohlavia, to je z lásky medzi mužom a ženou a lásky Nebeského otca k tomu, čo prichádza na svet. Druhým darom je rozum. Nie je to šedá mozgová kôra, je to schopnosť rozlíšiť dobro a zlo. Tretím darom je slobodná vôľa – sloboda myslenia a rozhodovania. Nie je závislá na spoločnosti, v ktorej človek žije. Čiže je to jedno, či sa narodí v slobodnej krajine, alebo v otrokárskej. Neviem presne, kedy ma prerušili Imro s direktorom. Direktor ma upozornil, že tento večer pripravila ich komunita a preto aby som dal priestor na otázky iným. Bol som už ticho a dozvedel som sa veci, ktoré na mňa hlboko zapôsobili a ktoré som ani netušil. Jacko odpovedal na niektoré otázky približne takto:,, Nemusíte sa báť, že utečenci zo Sýrie sa neuplatnia, pretože pred vojnou tam mali školstvo na veľmi vysokej úrovni bolo tam toľko percent stredoškolsky vzdelaných ľudí /to percento som si nezapamätal/. V porovnaní so Slovenskom mali 5krát vyšší HDP ako my. Jediný problém je, že tam bola totalita. Na otázku odkiaľ majú utečenci peniaze, či predávajú domy , pán Jacko s úplnou samozrejmosťou odpovedal: Nemyslíte si, že má niekto v tejto oblasti záujem kúpiť dom. Tie domy skupuje a vypláca ISIS, lebo má záujem o toto územie. Čo sa týka zdravotnej starostlivosti, budú mať zabezpečenú štandardnú starostlivosť ako občan SR.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Večer skončil, rozlúčil som sa s pánom Jackom popriatím príjemného večera, pričom podotkol, aby som si nemyslel, že má klapky na očiach. Ináč pôsobil aj napriek všetkému na mňa milo.

Sadol som do auta a išiel som domov plný dojmov. Prvé, čo ma napadlo, bolo video s dievčatkom. Ako by asi pôsobilo na ľudí, keby to dievčatko plakalo a na otázky odpovedalo takto. Utekám zo svojho domova preto, lebo je tam vojna. Plačem preto, že tam mám kamarátky, dom v ktorom som bývala a hračky s ktorými som sa hrala. Zlí ujovia tam zabíjajú, ale ja som im odpustila, lebo verím v Boha a naučil ma odpúšťať. Možno by sa mi do očí nahrnuli slzy a uvedomil by som si, že tam zabíja ISIS, podľa zdrojov ku ktorým som sa dostal, vytvorená USA,... Ale predsa je to krajina, s ktorou v dnešnej dobe naša krajina je jedná ruka. Vlastne takým vrahom na diaľku som aj ja, lebo som voči tomu ľahostajný. USA tam chce zvrhnúť diktátora, ktorý získal vo voľbách cez 70 percent hlasov. Tých zvyšných pozabíjali? Nie USA podporuje skupinu ľudí, ktorí sa rozhodli násilnou formou zvrhnúť niekoho. Bol som v Bielorusku a viem, ako tam ľudia žijú s diktátorom, obdivujem ich postoj k svojej krajine, za ktorú sú ochotní položiť život. My sme ju ochotní tak akurát rozpredať. Bol som v Srbsku a musel som sa hanbiť za svoju krajinu, keď som počul rozprávať, čo tam NATO so súhlasom SR vyvádzalo. Ja na montáži nerozprávam s politickými špičkami, ale s obyčajnými ľuďmi. Veľakrát, keď som počul ich výpovede bolo mi do plaču. Je zaujímave, že súhlasíme s bedačovaním iných krajín kvôli likvidovaniu diktátorov a prinesením demokracie a pritom sami žijeme v totalitnom štáte a nám to pre našu pohodlnosť a ľahostajnosť vôbec nevadí. Do EÚ sme vstúpili v rozpore so zákonmi SR, lebo bolo porušené volebné moratórium. Súhlas so zatiahnutím do špinavého bombardovania Juhoslávie dal Dzurinda a spol. bez súhlasu občana. Plakal som vtedy a písal do novín svoj názor, ale nebol akceptovaný. Prečo? Lebo na Slovensku občan diktátora nezaujíma. Po 89om som bol rád, že sme vystúpili z Varšavskej zmluvy a súhlasil som s tým , že VZ a NATO sú už zbytočné. Myslím si, že vo vojenskom pakte môžu byť iba krajiny, ktoré neuznávajú autoritu OSN. Ale vida, ČR i SR bez názoru občana vstúpili do NATO. Sú tu utečenci. Nikto sa nepýta občana, či ich tu chce alebo nie. Dá sa vyriešiť problém s utečencami? Áno. Prestaňme pchať hlavu do piesku a zastavme našu skorumpovanú, lokajskú vládu pri zbedačovaní občana SR a iných krajín iba preto, že na tom majú záujem USA. Je ľahké niečo zničiť, ale ťažšie niečo naprávať. Nedávajme svoju krajinu utečencom, ale postavme sa za to, aby mali aspoň také podmienky vo svojej krajine ako pred našou agresiou. Ale za to sú v prvom rade zodpovedné USA a vyspelé agresorské štáty EÚ, ktoré si aj zo SR vďaka nám a našej lokajskej vláde vytvorili novodobú kolóniu. Čo sa týka zdravotnej starostlivosti, odvádzam štátu nemalé peniaze a aj napriek tomu platím za lieky...Ja nemám zadarmo ani pozemok, ani dom, pritom cca 30 rokov platím cisárovi, čo je cisárovo. Ale nie je to pravda. Platím ľuďom, ktorí svoje bytie povzniesli nad Boha. Oni si zurpovali právo rozhodovať o živote a osude ľudí. Narodil som sa na Slovensku. Prečo sa ľudia s Božím súhlasom rodia tam, kde sa narodia. Potrebujeme my ľudia upravovať Božiu vôľu? Zavolajme tu ešte ľudí zo Somálska...Tí, ktorí tu chcete prijať utečencov, ste ochotní sa zaručiť za bezpečnosť v tejto krajine vlastnou ženou, dieťaťom, či sebou? Prečo aj napriek tomu, že nepoznáte názor občana ich nevezmete k sebe domov a neživíte ich zo svojich príjmov, ale nanútite ich ľuďom, ktorí ich nechcú? Toto je tá kresťanská láska a zodpovednosť? Nerozumiem tomu. Môžete mi to niekto vysvetliť? Za túto moju nádhernú vlasť moji predkovia, ktorí stáli za niečo položili svoje životy. Ak ma nepresvedčíte o správnosti svojho názoru budem stáť proti Vám. Nebudem mať v rukách zbraň, ani ruky zovreté v päsť, lebo môj Nebeský Otec mi ukázal skrze Ježiša inú cestu, ale dúfam, že mi ukáže aj cestu, ako uchrániť aj morálne hodnoty pred zvrhlou EÚ. Často mám v rukách Bibliu. Kedysi som nadával na Boha a Ježiša, ako takú špinu môžu na Zemi tolerovať, ako môže existovať taká kniha ako starý zákon, plný špiny a zabíjania. Svojím životom, nesiaham Vám, ktorým píšem tento list ani po členky. Toľkokrát som spadol veľmi hlboko. Až prišiel deň, kedy som sa opäť vrátil k Biblii a našiel v nej neskutočný odkaz. Mám rozpísanú jednu poviedku a v nej sa pýtam niekoho, prečo vidím seba a ľudí, ktorí žili lepšie ako ja v pekle. Tá odpoveď ma prekvapila. Nebeský otec má zavretú knihu, v ktorej je presne napísané, kto ako dopadne. To čo vidíš tu, je momentálny stav. Si tu v tejto chvíli preto, lebo nebudeš súdený len za to, čo si dobré alebo zlé urobil, ale aj za to, čo si mohol, alebo musel urobiť a si to neurobil. A dnes viem, že ak človek číta BIBLIU – tento úžasný návod, ako prísť k ... Od kedy ma Biblia oslovila niektorými textami menujem Boha Nebeský otec. Je to pre jeho nekonečnú lásku, múdrosť, odpúšťanie, pre jeho nekonečnú snahu namiesto môjho zatratenia priviesť ma k sebe. Aj ja som tou jednou ovcou zo stáda 100 oviec, pre ktorú pastier..., ja som ten stratený syn, ktorý keď sa vráti domov, otec... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som si po návrate z tejto prednášky ľahol spať, spomenul som si. Niektoré príklady, ktoré som počul na prednáške, som počul v rozhlase a boli zhodne formulované. Bolo to o kultúre utečencov v táboroch. Neviem prečo, ale akosi mi to nešlo do hlavy. Ak nebol Jacko v rozhlase, potom je šablóna podľa ktorej sa predkladá určitý názor. K tomu videu. Veľmi kvalitné.

Miroslav Mikula

Miroslav Mikula

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcel by som sa stať človekom. Žiť život, ktorý je spojený so životom iných ľudí - lebo sú ČLOVEK. Mal by som cítiť ich bolesť ale i radosť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu